Yksi suurimmista uutisista on R6 ShieldGuard Secure Platformin lanseeraus. Tämä uusi järjestelmä hyödyntää Secure Boot -teknologiaa ja se otetaan ensimmäisenä käyttöön uudessa ”Top of the Ladder” -pelimuodossa. Kyseessä on suora vastaus huijausohjelmien kehittäjille, ja teknologian integroiminen syvemmälle laitteistotasoon nostaa kynnystä epärehelliselle toiminnalle merkittävästi.
Konsolipelaajille on luvassa historiallinen muutos: virallinen hiiri- ja näppäimistötuki saapuu vihdoin. Tämä ei kuitenkaan tarkoita, että ohjainpelaajat joutuisivat epäreiluun asemaan. Järjestelmä tunnistaa näppäimistöä käyttävät pelaajat automaattisesti ja siirtää heidät PC-pelaajien matchmaking-pooliin. Samalla MouseTrap-järjestelmää kiristetään, ja luvattomien muuntimien sekä makrojen käyttäjille on luvassa suoria banneja.
Turvallisuus ulottuu myös pelikentän ulkopuolelle. Year 11 tekee sovelluspohjaisesta kaksivaiheisesta tunnistautumisesta (2FA) pakollisen kaikille, jotka haluavat pelata Ranked-otteluita tai käyttää Marketplace-kauppapaikkaa. Tämä on tervetullut liike tilien kaappausten estämiseksi, vaikka se vaatiikin pelaajilta hieman vaivannäköä.
Toksisuuteen puututaan uudistetulla mainejärjestelmällä ja parannetulla raportointipalautteella. Ubisoft haluaa varmistaa, että pelaajat saavat tiedon, kun heidän tekemänsä ilmoitus johtaa toimenpiteisiin. Myös pelien kesken jättämiseen (Abandon System) on luvassa tiukennuksia, jotta otteluiden laatu pysyy korkeana alusta loppuun.
